loading...
مجله الکترونیکی عصرنو
آخرین ارسال های انجمن
asrno.ir بازدید : 615 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

دركتب طب سنتي با نام «چاي خطائي» و عربي «شاي» نام برده مي شود.به فرانسوي در ختچه يا بوته آن را theier و به انگليسيtea plant نامند.
گياهي است از خانواده ternsnstroemiaceaeو Theaceae , camelliaceae نيز گويند نام علمي Camellia sinensis L. o .kutze آن و مترادف آنcamellia theifera از طرف گياه شناسان مختلف نامگذاري شده است. برگهاي جوان بوته چاي كه به فارسي چاي نامند به فرانسوي the و به انگليسيTea گفته مي شود.

asrno.ir بازدید : 1047 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

قهوه درختی است که ارتفاع آن تا هشت متر میرسد دارای ساقه ای استوانه‌ای شکل و برگ‌های نوک تیز، متقابل، بیضوی و همیشه سبز می‌باشد .

 

بهترین نوع قهوه، قهوه عربی است که به حالت خودرو در حبشه، ‌سودان و مناطق استوایی آفریقا وجود دارد ولی اکنون کشت آندر برزیل، ونزوئلا‌، جزائر آنتیل و دیگر مناطق آمریکای جنوبی مرسوم است .

asrno.ir بازدید : 1449 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

خواص هلو

 

 

 

کاهش کلسترول و رفع دردهای شکمی برخی از خواص درمانی این میوه درشت، آبدار و شیرین هستند.

 

هلو میوه‌ای درختی است که ارتفاع درخت آن به 5/3- 2 متر است و مانند بعضی از گیاهان، ‌قبل از بیرون آمدن برگ،‌ گل می‌دهد.

 

برگ‌های این گیاه باریک و بلند بوده و گل‌های آن درشت و صورتی رنگ است و میوه آن درشت، آبدار و شیرین می‌باشد و هسته آن درشت و سخت است.

 

دوران شکوفه‌دهی این گیاه در فصل بهار است.

 

خواص درمانی:

 

•  در درمان بیماری‌های حاد عفونی و نیز بیماری‌های کلیوی و ناشی از کم خونی مفید است.

 

• در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.

 

• برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.

 

• در رفع دردهای شکمی موثر است.

 

• برای درمان دردهای روماتیسمی  کاربرد دارد.

 

• با تحریک ماده مترشحه معده، عمل هضم را راحت‌تر می‌کند.

 

• در درمان سرفه‌های شدید موثر است.

 

• برای تخفیف خستگی‌های مفرط و نیز حالات افسردگی مفید است.

 

• این میوه با داشتن قند و کربوهیدرات، انرژی از دست رفته را احیا می‌کند و خاصیت انرژی زا دارد.

 

• به خاطر داشتن مقدار بالای فسفر، محافظ سیستم عصبی است و برای درمان افرادی که دچار اختلالات عصبی هستند کاربرد دارد.

 

• محافظ طبیعی سیستم ایمنی بدن است.

 

• خوردن هلو به جای صبحانه، عملکرد روده و کبد را منظم می‌کند و خاصیت قلیایی بودن خون را حفظ می‌کند.

 

• اگر آب هلو را به صورت لوسیون روی پوست بمالید باعث شفافیت و بازسازی پوست می‌شود.

 

• در پوست هلو موادی وجود دارد که لایه‌های چربی بدن را از بین می‌برد، از این رو برای رفع چاقی موثر است.

asrno.ir بازدید : 252 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

تـَنیدگی یا اِستـِرس یا فشار روانی در روان‌شناسی به معنی فشار و نیرو است و هر محرکی که در انسان ایجاد تنش کند، استرس زا یا عامل تنیدگی نامیده می‌شود.

تنش ایجاد شده در بدن و واکنش بدن را تنیدگی می‌گوییم به عبارتی هر عاملی موجب تنش روح و جسم و از دست دادن تعادل فرد شود، تنیدگی‌زا است. هنگام وارد شدن استرس بدن واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد تا تعادل از دست رفته را باز گرداند که این عمل استرس است.

تنیدگی واکنشی است که در فرد در اثر حضور عامل دیگری به وجود می‌آید و قوای فرد را برای روبه‌رو شدن با آن بسیج می‌کند و ارگانیزم (یا موجود زنده) حالت آماده‌باش پیدا می‌کند.

 

تغییر شغل، نقل مکان به یک شهر جدید، ازدواج، مرگ نزدیکان، و وجود یک بیماری بااهمیت در خانواده از جمله عوامل بیرونی رهاسازی فشارعصبی هستند. جالب آنکه حوادث شادی‌آور نیز می‌توانند به همان اندازه وقایع غم‌بار برای انسان فشارزا باشند.[۱] از عوامل درونی می‌توان به ناراحتی‌های جسمانی و یا روانی اشاره کرد. برخی از ویژگی‌های شخصیتی، مانند نیاز به‌دست آوردن رضایت دیگران نیز می‌توانند فشارزا باشند.[۱] [[ پرونده:General Adaptation Syndrome Fa.png|بندانگشتی|350px|چپ|A diagram of the General Adaptation Syndrome model.]]

asrno.ir بازدید : 260 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

ما با ارایه این مقاله قصد نداریم شما را مدام شاد نگاه داریم، بلکه بیشتر مایلیم تا به جای احساس ناراحتی، خشم، افسردگی و اضطراب، حداقل یک یا چند بار در روز شادی را حس کنید.

به چند نکته زیر توجه کنید. لازم نیست همه نکات را رعایت کنید به آن مواردی بپردازید که بیشتر برایتان کارساز است.

asrno.ir بازدید : 286 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)
پسته دارای مقدار زیادی فیبر می باشد. فیبر به هضم مواد غذایی کمک می کند، کلسترول و قند خون را تنظیم می کند.
 باشگاه خبرنگاران: پسته به عنوان یک ماده غذایی گیاهی و نیرو بخش و درمان کننده بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
asrno.ir بازدید : 276 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)
پسته دارای مقدار زیادی فیبر می باشد. فیبر به هضم مواد غذایی کمک می کند، کلسترول و قند خون را تنظیم می کند.
 باشگاه خبرنگاران: پسته به عنوان یک ماده غذایی گیاهی و نیرو بخش و درمان کننده بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
asrno.ir بازدید : 359 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)
پسته دارای مقدار زیادی فیبر می باشد. فیبر به هضم مواد غذایی کمک می کند، کلسترول و قند خون را تنظیم می کند.
 باشگاه خبرنگاران: پسته به عنوان یک ماده غذایی گیاهی و نیرو بخش و درمان کننده بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
asrno.ir بازدید : 288 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

تأثیر امگا3ها: این‌بار روی یادگیری بچه‌ها

 


اگر درس خواندن فرزندانتان و یادگیری او برایتان خیلی مهم است اما با تمام تلاشی که می‌کنید نمرات او چندان رضایت‌بخش نیست شاید پای کمبود امگا 3 ها در میان باشد.

 

دانش آموز

 

باید بدانید که کمبود امگا 3 در کودکان باعث می‌شود که یادگیری آن‌ها در مدرسه کمتر باشد. آیا فرزندانتان به اندازه‌ی کافی امگا 3 دریافت نمی‌کنند؟ این سوالی بود که محققان بریتانیایی را بر آن داشت تا تحقیقاتی در خصوص مصرف امگا3ها و تأثیر آن روی کودکان انجام دهند. اسیدهای امگا3 در کودکان دبستانی  باعث افزایش قدرت یادگیری می‌شود. نتایج این پژوهش که در PLoS One به چاپ رسید نشان می‌دهد که ارتباطی بین میزان امگا3 بدن کودکان مدرسه‌ای و قدرت یادگیری آن‌ها وجود دارد.

 

asrno.ir بازدید : 259 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

 

خواص تغذیه ای و درمانی انجیر

انجیر میوه ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم خورده شده است. نام عربی آن " تین " و نام انگلیسی آن " "FIG"می باشد.

درخت انجیر بومی آسیای غربی و كشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان ، سوریه و فلسطین اشغالی برده شده است .

انجیر درختی است با برگ های زرد و پنجه ای و به رنگ سبز خاكستری كه بلندی آن تا شش متر می رسد و به دلیل عدم مقاومت در مقابل سرمای شدید ، در مناطق معتدله و گرمسیر كشت می شود .

درخت انجیر معمولا از سال چهارم شروع به میوه دادن می كند و تا سن بیست سالگی میوه می دهد.

ارزش غذایی انجیر

انجیر، قند زیادی دارد. 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم ، منیزیم  ، کلسیم  ، فسفر  و ویتامین های C  , B , A  است.

انجیر منبع غنی فیبر غذایی می باشد. لیگنین یک نوع فیبرغذایی غیرمحلول است که به مقدار زیاد در ان

جیر وجود دارد و نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد.

انجیر منبع غنی فیبر غذایی و نیز منبع خوبی از منیزیم ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های C , B , A است.

 

asrno.ir بازدید : 365 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (1)

7 کاری که نباید بعد از صرف غذا انجام دهید

 


اگر عادت کرده‌اید بعد از غذا سیگاری آتش بزنید، چای بخورید، پیاده‌روی طولانی مدت داشته باشید و غیره، دست نگه دارید.

خوردن

 

بعضی از کارها را نباید بلافاصله بعد از صرف غذا انجام دهید به خاطر اینکه باید به معده‌تان فرصتی بدهید تا غذای خورد شده را هضم کند. در این مقاله هفت کاری را که نباید بلافاصله بعد از صرف غذا انجام دهید را ذکر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 


asrno.ir بازدید : 434 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

خواص معجزه آسای سیب (1)

خواص معجزه آسای سیب (1)

سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.

سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و ... می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات ( 

پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین، لیموترش  و گریپ فروت) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.

سیب سرشار از ویتامین‌ها، تانن، مواد معدنی و فیبر (سلولز گیاهی) می‌باشد. ترکیبات شیمیایی موجود در میوه‌ی سیب بر حسب نژادهای گوناگون آن متفاوت است.

از جمله فواید سیب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

asrno.ir بازدید : 268 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

نکات طلایی سالم غذاخوردن در محل کار

 

براي حفظ ايمني غذا از ظروف مخصوص غذا كه غذا را خنك نگه مي دارند براي حمل غذا استفاده كنيد و سپس آن را به يخچال موجود در محل كارتان منتقل نماييد و اجازه ندهيد منتقل كردن غذايتان به يخچال بيش از 2 ساعت به طول انجامد.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، روزانه افرادی هستند که ممکن است مجبور به غذا خوردن پشت میز باشند زیرا رها کردن کار برای چند دقیقه هم می تواند برای آن ها خظرناک باشد. 

این افراد اگر نکات ایمنی و سلامتی را رعایت نکنند پس از مدتی به بیماری های مختلف دچار خواهند شد که جبران کردن آن ها بسیار سخت است. در ادامه مواردی مهمی را برای شما اورده ایم که باید هنگام غذا خوردن پشت میز رعایت کنید:

**در هنگام غذا خوردن چشمتان به ظرف غذا و غذايي كه مي خوريد باشد و وقتي كه پشت ميز كار غذا مي خوريد حواستان به غذايي كه در دهان مي گذاريد باشد و اجازه ندهيد كه به خاطر اينكه حواستان معطوف يك ايميل و يا يك مورد كاري است بيش از حد غذا بخوريد. براي غذاي ناهار بايد يك وعده غذايي با حجم متعادل را مصرف نماييد ولي نه در حدي كه احساس سيري بيش از حد و رخوت بعد از صرف غذا را داشته باشيد.

 **ناهارتان را خودتان از منزل بياوريد و از غذاهاي پركالري و فست فود اجتناب كنيد. درواقع ناهار فرصت خوبي است براي اينكه غذاهاي سالم بخوريد لذا با خود غذاهاي سالم و سبك و سالاد مثل سالاد مرغ و سبزيجات و آجيل و... بياوريد. اگر با خود غذاهاي سالم حاوي سبزيجات را بياوريد مواد مغذي مهم از جمله پروتئين و فيبر را دريافت مي نماييد. 

**از مصرف ناهارهاي گران قيمت و پرحجم و پركالري و پرچرب كه مواد مغذي چنداني هم ندارند پرهيز نماييد. براي حفظ ايمني غذا از ظروف مخصوص غذا كه غذا را خنك نگه مي دارند براي حمل غذا استفاده كنيد و سپس آن را به يخچال موجود در محل كارتان منتقل نماييد و اجازه ندهيد منتقل كردن غذايتان به يخچال بيش از 2 ساعت به طول انجامد.

** هر زمان كه فرصت داشتيد به قدم زدن و پياده روي بپردازيد. ما به طور ژنتيكي براي حركت خلق شده ايم نه سكون، بنابراين صرف غذا پشت ميز كار در جايي كه روز طولاني اي را بدين منوال در پيش رو داريد ايده خوبي نيست. اگر مجبور هستيد كه پشت ميزتان غذايتان را صرف كنيد به دنبال راهكارهايي براي حركت در بقيه اوقات روزتان باشيد. 

** ميز كار خود را تميز و ضدعفوني كنيد. روزي يك بار تميز كردن ميز كارتان با مواد ضدعفوني كننده كافي است. پاك كردن ميز تنها با دستمال كاغذي فايده چنداني ندارد و در از بين بردن آلودگي ها موثر نيست. از تميز بودن تلفن و كامپيوتر و موس و صفحه كليدتان اطمينان حاصل كنيد و از لمس كردن آنها در هنگام صرف غذا اجتناب كنيد. 
منبع خبر گذاری مشرق نیوزhttp://www.mashreghnews.ir/fa
 
asrno.ir بازدید : 302 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)
یکی از بیماری هایی که سالانه انسان های بسیاری را در تمام دنیا به خود مبتلا می کند مشکلات قلبی است. در صدر این مشکلات سکته های ناگهانی قلبی است که جان انسان های زیادی را میگیرد.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، مواردی است که باعث بروز سکته در انسان می شود اما به تازگی پزشکان به مواردی دست پیدا کرده اند که شاید به آن توجه نداشته باشید اما غیر محسوس می توانند مشکلات قلبی خاصی را به وجود اورند. 


** اولین موردی که می تواند باعث بروز بیماری های قلبی شود صابون های آنتی باکتریالی است که ممکن است روزانه از آن ها استفاده کنید. این صابون ها جرم های بیشتری تولید می کنند تا جرم اصلی از بین برود. این حرکت باعث می شود تا پوست خراب شده و مشکلات بزرگتری را برای قلب به وجود می آورد.  بهتر است برای شست شو از صابون های معمولی و اب استفاده کنید. 

** غذاهای کنسرو شده دشمنان دیگری هستند که باید مراقب آن ها باشید. درون این غذاها به جز سدیمی که یافت می شود موادی وجود دارد که غذاها را الوده کرده و به مرور با جمع شدن این مواد درون بدن شاهد سکته های ناگهانی قلب خواهید بود. این مواد هورمون های سالم را هدف قرار داده و سیستم داخلی بدن را نابود می کنند. 

** ترافیک که ممکن است روزانه در آن ساعت ها گیر کنید یکی از مواردی است که باعث بروز بیماری های قلبی خواهد شد. دانشمندان المانی به این موارد دست یافته اند که گیر کردن در ترافیک و آلوده شدن هوا می تواند خطر سکته قلبی را افزایش دهد. این تحقیقات نشان میدهد افرادی که در ترافیک گیر می کنند 3.2 برابر بیشتر در خطر سکته هستند. 

** همیشه در مورد فواید امگا3 گفته ایم اما این ماده گاهی اگر درست استفاده نشود می تواند برای بدن مضر هم باشد. امگا-3 در ماهی ها پیدا می شود اما در مورد ماهی هایی که برای خوردن انتخاب می کنید دقت داشته باشید. از ماهی هایی استفاده کنید که تازه و صید روز باشند همچنین استفاده از ماهی هایی که معمولا در مناطق آب های سالم زندگی می کنند بهتر خواهند بود. 
منبع خبر گذاری مشرق نیوزhttp://www.mashreghnews.ir/fa
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از نظر شما چه سیستم عاملی برتر از بقیه است؟
    به نظرشما چه ویندوزی برای کامپوتر خوبه؟
    به نظر شما بین پرچم داران کمپانی های سونی سامسونگ htc و LG کدام یک از بقیه برتر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 103
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 78
  • بازدید سال : 548
  • بازدید کلی : 358,286