loading...
مجله الکترونیکی عصرنو
آخرین ارسال های انجمن
asrno.ir بازدید : 1151 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

با معرفی ویندوز ۸.۱ آنجه بیشتر مورد توجه قرار گرفت تغییرات ظاهری بود ولی در زیر پوسته رویی٬ تغییرات زیادی هم در زمینه امنیت مرور وب٬ به اشتراک گذاری داده ها٬ و دستگاه های مورد استفاده صورت گرفته است.

IE 11 و امنیت بهتر

xwindows 81 security ie epm 100046217 medium negahbaan 20130716.jpg.pagespeed.ic.zV6l5F PM9 ویندوز 8.1 امن تر می شود

ویندوز ۸.۱ با نسخه یازدهم اینترنت اکسپلورر عرضه می شود که بارزترین پیشرفتش پشتیبانی از چند پنجره است. امنیت بهتر مرورگر باعث لذت بیشتر از این تجربه خواهد بود. ویژگی EPM (مخفف Enhanced Protected Mode) که در EI 10 اضافه شد حالا در ویندوز ۸.۱ به صورت پیش فرض فعال خواهد بود. وقتی EPM فعال باشد یک قابلیت شبیه Sandbox به نام AppContainer فعال می شود که تب های مرورگر را از دسترسی به داده ها و فایل های حساسی سیستمی باز می دارد. EPM تب ها را با رمزنگاری ۶۴ بیتی محدود نگه می دارد.
IE 11 همچنین به آنتی ویروس ها دسترسی بیشتری به مرورگر می دهد. یعنی افزونه ها اسکن می شوند تا چیز مخربی وارد کامپیوتر شما نشود. ادوبی فلش نیز به طور پیش فرض توسط این مرورگر پشتیبانی می شود و به روز رسانی های آن مستقیما توسط بخش آپدیت های اتوماتیک ویندوز ارائه می شود.
asrno.ir بازدید : 260 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

گوگل دعوتنامه های خود برای برگزاری رویداد اندرویدی خود را ارسال کرده است. این رویداد در ۲۴ جولای و ساعت ۱۹ در شهر سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد. مضموم دعوتنامه ای که گوگل ارسال کرده بدین شرح می باشد: Pleas join us for breakfast with Sundar Pichai.

gsmarena 00154 گوگل نسخه جدید اندروید را رونمایی می کند

همانطور که استحضار دارید نسخه ۴٫۳ اندروید جلی بین مدتی پیش برای نسخه گوگل گالاکسی اس۴ عرضه شد ولی در این نسخه موارد چندان جالب توجه و جدیدی وجود نداشت که به نظر می رسد فریمور ارائه شده برای گالاکسی اس۴ نسخه نهایی نبوده است. چهارشنبه هفته آینده گوگل در مراسم خود از تغییرات صورت گرفته در این نسخه از سیستم عامل خود رونمایی خواهد کرد. گفته می شود که نسخه ۴٫۳ اندروید باز هم نام جلی بین را با خود به همراه خواهد داشت و از اندروید Key Lime Pie در I/O بعدی گوکل پرده برداری می شود. همچنین انتظار می رود که طی این مراسم از نسل بعدی تبلت نکسوس ۷ نیز رونمایی شود که باز هم ایسوس وظیفه ساخت آن را بر عهده گرفته است.

asrno.ir بازدید : 221 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

محققان دانشگاه اکسفورد باهمکاری شرکت خودروسازی نیسان ژاپن طی رقابتی با گوگل، بر روی فناوری خودروهای بدون راننده کار و در حال حاضر خودروی از این دست را در یک جاده شخصی در یک پارک علمی آزمایش کرده اند.

این پژوهشگران مجوز وزارت حمل و نقل انگلیس را برای آزمایش این خودرو در دیگر جاده های این کشور دریافت کرده اند. در حالی که این خودروها نیازی به راننده ندارند اما یک راننده پشتیبان در خودرو می نشیند تا در صورت لزوم اقدامات ایمنی را اجرا کند.

خودروهای بدون راننده قرار است در ابتدا در جاده های روستایی و بیرون شهری انگلیس آزمایش شود.

این خودرو بخشی از برنامه ۲۷ میلیون پوندی دولت انگلیس در استراتژی و سرمایه گذاری جاده ای قلمداد می شود.

دانشمندان دست به ساخت خودروهای روباتیکی زده اند که قادرند بر روی مسیر آشنا و از قبل تعیین شده حرکت کند اگر چه راننده می تواند با فشار ترمز، کنترل خودرو را به دست بگیرد.

اگرچه این خودرو بی شباهت به خودروی بدون راننده گوگل نیست اما تفاوت اصلی این دو در هزینه های خودروی انگلیسی/ ژاپنی است.

خودروهای خودکار گوگل ۱۰۰ هزار پوند هزینه روی دست سازندگان خود گذاشته اند. پروفسور نیومن مجری تحقیقات دانشگاه اکسفورد می گوید نمونه اولیه این خودرو پنج هزار پوند هزینه برداشته است.

غول اینترنتی گوگل نیز یک خودروی بدون راننده را در مسیری به طول هزار و ششصد کیلومتر در جاده های سانفرانسیسکو آزمایش کرده است.

این خودروها با استفاده از دوربین؛ رادار و حسگرهای لیزری قادر به رانندگی بدون نیاز به راننده انسانی هستند.

عقیده بر این است که این خودروها که به آرایه ای از سیستم های ضد تصادف مجهزند می توانند رانندگی و حرکت در جاده ها را ایمن تر کنند.

asrno.ir بازدید : 286 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

محققان فرانسوی موفق به کشف بزرگترین ویروس جهان به طول یک میکرومتر شده‌اند که دو برابر اندازه مگاویروس است.

مگاویروس به طول ۴۴۰ نانومتر پیش از این، عنوان بزرگترین ویروس جهان را از آن خود کرده بود، اما محققان گونه جدید ویروس موسوم به «پاندورا ویروس» را در سواحل شیلی و استرالیا کشف کرده اند.

پاندورا ویروس (Pandoravirus) اندازه‌ای دو برابر مگاویروس داشته و دارای کد ژنتیکی عجیبی است که در هیچ نمونه دیگری تاکنون مشاهده نشده است.

دکتر «ژان میشل کلاور» از محققان دانشگاه اکس مارسی با بررسی نشانه هایی از پاندورا ویروس در آب های مناطق ساحلی شیلی و استرالیا، موفق به کشف این ویروس شده است.

بدلیل اندازه بزرگ و شکل غیر معمول این ویروس، در تحقیقات قبلی از آن بعنوان باکتری کوچک تر از حد معمول یاد شده بود.

نمونه‌های جمع‌آوری شده از سواحل شیلی و ملبورن استرالیا در محلول آنتی بیوتیک برای کشتن هرگونه باکتری و سپس نمونه فاقد باکتری در معرض آمیب‌ها قرار داده شدند و زمانی که همه نمونه ها از بین رفتند، محققان دریافتند که آنها چیزی بجز باکتری هستند.

مقادیر زیاد پاندورا ویروس فاقد شباهت موفولوژیکی یا ژنومی با گونه های شناخته شده ویروس هستند و این ویروس زیر آبی تاکنون باعث انتشار هیچگونه بیماری در جهان نشده است.

به گفته دانشمندان، این ویروس نوع سلولی اجدادی جدیدی محسوب می شود که دیگر وجود نداشته و فرضیه هایی در خصوص احتمال تعلق آن به دیگر سیارات از جمله مریخ مطرح شده است.

نتایج این کشف در مجله Science منتشر شده است.

asrno.ir بازدید : 257 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

کارشناسان انگلیسی پوشش‌های ضدگلوله برای دستگاه‌های آی‌پد طراحی کرده‌اند که می‌تواند در برابر گلوله هفت‌تیر و رولور مگنوم ۳۵۷ مقاومت کند.

صفحات با ضخامت سه میلیمتر در فناوری جدید شرکت Vestguard UK در پشت یک پنل سنتی تبلت قرار گرفته و می‌تواند گلوله‌های با سرعت بالاتر از سرعت صوت را متوقف کند.

این پوشش ضدگلوله همچنین می‌تواند در برابر قطعات ناشی از انفجار بمب مقاومت کند.

به گفته سازندگان، بیش از ۱۰۰۰ پنل Vestguard Ballistic آی‌پد به سیاستمداران، افراد مشهور، تجاری که در مناطق جنگ‌زده کار می‌کنند و افراد عادی که در مورد امنیت خود نگران هستند، فروخته شده است.

این پنل از فناوری نظامی مورد استفاده برای تجهیزات و لباس‌های مورد استفاده توسط سربازان حاضر در عراق و افغانستان بهره می‌برد.

این پنل‌ها در آزمایشات خود در موسسه ملی استانداردهای عدالت نشان دادند که می‌توانند در برابر گلوله‌های ۹ میلیمتری که با سرعت ۳۵۸ متر در ثانیه حرکت کرده و همچنین گلوله مگنوم ۳۵۷ با سرعت ۴۲۵ متر در ثانیه مقاومت کنند.

این فناوری به شکل کوچک، نازک و با وزن تنها ۱۴۲ گرم طراحی شده و همچنین مسیر دوربین آی‌پد را مسدود نمی‌کند.

شرکت Vestguard UK همچنین پنل‌های ضدگلوله را برای تبلت‌های دیگر در کنار لپ‌تاپ، نت‌بوک، چمدان، کیف سفری و کوله پشتی طراحی کرده است.

قیمت پنل‌های ضدگلوله برای آی‌پد ۴۱٫۶۶ پوند تعیین شده است.

asrno.ir بازدید : 256 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

توجه 

این وبسایت بزودی به  وبسایتی بزرک با آدرس asrno.irمیشود ما برای وبسایت به چند نویسنده و مدیر برای تالار گفتمان نیاز داریم در صورتی که وبسایت در آمد خوبی داشته باشد و شما نیز نویسنده خوبی باشید هر ماه مبلغی به حسابتان واریز

میشود که برای تشکر از کار های شما در سایت است

برای این که نویسنده سایت ما شوید ابتدا باید عضو کاربران سایت شوید که کار بدون دردسر و آسانی است

سپس یک نظر بصورت خصوصی به مدیران این سایت ارسال کنید تا مدیران پیگیری کنند

سپس یک ایمیل به شما آرسال ارسال میشود که در آن به شما  اعلام میشود که آیا نویسنده شده اید یا نه

 


 


نوشته شده توسط گروه مدیران opera

asrno.ir بازدید : 365 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (1)

7 کاری که نباید بعد از صرف غذا انجام دهید

 


اگر عادت کرده‌اید بعد از غذا سیگاری آتش بزنید، چای بخورید، پیاده‌روی طولانی مدت داشته باشید و غیره، دست نگه دارید.

خوردن

 

بعضی از کارها را نباید بلافاصله بعد از صرف غذا انجام دهید به خاطر اینکه باید به معده‌تان فرصتی بدهید تا غذای خورد شده را هضم کند. در این مقاله هفت کاری را که نباید بلافاصله بعد از صرف غذا انجام دهید را ذکر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 


تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از نظر شما چه سیستم عاملی برتر از بقیه است؟
    به نظرشما چه ویندوزی برای کامپوتر خوبه؟
    به نظر شما بین پرچم داران کمپانی های سونی سامسونگ htc و LG کدام یک از بقیه برتر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 103
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 527
  • بازدید کلی : 358,265